onsdag 26. september 2012

Kjærlighet gjør blind?


Jeg leste gjennom en RLE-prøve (religion,livssyn,etikk) min sønn nylig har hatt.
Han er 15 år nå og begynner å få litt voksent syn på ting, litt.
Uansett, jeg leste gjennom denne prøven, og syns han hadde svart ganske greit på mange av spørsmålene, som dreide seg om aktiv dødshjelp, assistert selvmord, homofili, ekteskap, og diverse andre temaer.
Og kjærlighet..
Svaret her syns jeg var så fint at jeg må rett og slett bare gjengi det.

 Spørsmålet var som følger:
Hva menes med uttrykket "kjærlighet gjør blind"?

Kjærlighet gjør blind vil si at de sidene til den du er sammen med, som du falt for, overskygger de andre sidene.

Jeg syns det var en enkel og grei måte og si det på. Det kan nok skrives en hel bok om akkurat den forklaringen. Selv ville jeg nok forklart det litt anerledes,
men jeg likte den enkle versjonen til min 15åring.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.