lørdag 1. oktober 2011

Mye rart å finne i eggekartongen...

Jeg åpnet en eggekartong her en dag, og ble ganske overasket da jeg skulle kakke det femte egget (jeg laget pannekaker), det var jo hardt!
Jeg hoppet av refleks vekk, for jeg ventet et skikkelig råttent egg, eller en kylling (!) Jeg vet ikke hva jeg ventet, men ikke dette.
Egget var kokt!
Eller, jeg vet ikke hva, det hvite var helt hardt, men plommen var hard, men veldig kremet i konsistensen, jeg har i mitt eggelangeliv, aldri sett en slik eggeplomme.
Eneste jeg kunne tenke meg, var at nettopp dette egget var blitt liggende i solsteiken før det var lagt i pakken...
Men rart var det.

Jeg har vært ute for råtne egg før, men ikke mange ganger. Er de skikkelig råtne/gamle så er de helt vanndige og flyter utover alt! Og stinker verre enn verst!
Knuste egg har jeg også funnet, men dette er ganske normalt, derfor sjekker jeg alltid pakken i butikken.
____________________________________________

Jeg har lett litt etter rare egghistorier på nett:

*En som fant en golfball i kartongen
*En 7åring fant kylling i egget
* Fant egg INNI egget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.