lørdag 26. mars 2011

Lenelenes beste vaffler!

I går, 25 mars var det den store VAFFELDAGEN.
Jeg er blitt så voksen etterhvert at jeg faktisk laget vaffler da.
Vaffler erjo bare herlig, ihvertfall hvis det er en god oppskrift.
Denne oppskriften er jeg veldig fornøyd med, vaflene blir myke og fyldige og de erikke sure selv om det er surmelk i.
Ønsker du surerer vafler kan du ha bytte ut all melken med surmelk.
Du kan også velge bort surmelken og heller bare bruke vanlig melk, men de blir ikke like gode,de mister litt fylde altså konsistensen blir ikke fult så god og de blir tørre raskere.

OPPSKRIFT:

2egg
5ss sukker
2 dl kefir/sur melk
4 dl melk
6 del mel
1 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
50 gr smør

Denne oppskriften gir ca 12 vaffelplater.
Jeg pleier egentlig lage flere, jeg dobbler ikke oppskriften, det blir jo et helt LASS med vafler, men jeg tar 1/2 gang så mye av alt, altå 3egg istedet for 2 egg, 3 dl kefir istedet for 2 osv.


1 kommentar:

  1. Dette så herlig ut, vafler er utrolig godt. Syns virkelig de fortjener en egen dag ;D Mmm <3

    Sv: Takk for tilbakemelding - da skal jeg følge spent med fremover. Herlige nøkkel- og magnet-barn, du har virkelig talent! Han en super Lørdag videre, Lenelene :)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.