fredag 4. mars 2011

Geleshots!!!

I morgen blir det fest i Kasa Lenelene, jeg skal faktisk feire noe så teit som meg selv :/
Det blir vel kanskje en litt forsinket 30årsfeiring...Som skulle vært for to år siden.
Vel, i morgen braker det løs, og for anledningen har jeg laget ørten geleshots.
Det er alltid en god fest om det er geleshots, og helledussen, jeg visste ikke at det var så mye alkohol i...Hm.
Oppskrift følger (og den er kun for voksne)
GELESHOTS:

Så mange pakker gele du ønsker.
I en vanlig pakke Freia gele går det 5 dl vann.
Skal du blande i vodka, bytter du ut 2 dl med vodka og resterende 3 dl blir vann.

Fremgangsmåte
Lag geléen som det står på pakken, men husk at vodkaen ikke må kokes. Hvis alkoholdige væsker kommer over 60-70 grader blir alkoholen ødelagt og alt som man får ut av denne fest-"drikken" er vond gelé; og det vil man jo ikke. Alkoholen tilsettes først etter at geléen (flytende) har kjølt seg såpass ned at alkoholen ikke blir ødelagt når den tilsettes.
Hell gelevæsken i shotsglass, eller en form om du vil.
En gangs plast glass er fiiint :)
La stå over natten.

6 kommentarer:

  1. Hihi, håper at du hadde en utmerket fest! =D

    SV: Åååh, HIPP HURRA! Tusen takk! Jeg gleder meg. =D Sender deg mail med en gang. ;)

    SvarSlett
  2. takk for oppskrift

    ps: søt var du ;)

    SvarSlett
  3. Hvor mange geleshots får du av en pakke gele i shotglass? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ca 20, pleier å få 40 når jeg lager av to pakker.
      Da går det 4dl sprit.
      Nice :)

      Slett
  4. Kan man bruke bacardi gin?

    SvarSlett
  5. Hei! Vi skal lage geleshots til helgen, og har ei flaske beef eater gin vi gjerne skulle brukt opp. Er det ok å bytte ut vodka med gin, eller vil vi støte på problemer av ymse slag (evt ekkel smak)? Takk for svar! Esther

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.