tirsdag 11. september 2012

2010

Jeg har overført bildene fra den gamle dataen til den jeg bruker nå, tenkte jeg skulle lage en fotobok.. Stort prosjekt. 
Bildene går tilbake til slutten av 2009, bilder før den tid er på en annen data igjen, hehe.
Det er alltid morsomt å gå gjennom gamle bilder, det blir nesten som en dagbok.
Tenkte å ta for meg et bilde fra hver måned her, å fortelle litt om det.

Januar:

Fikk det første sminkeskrinet mitt fra Ebay.
180 farger.
Jeg har brukt det myyye, og tro det eller ei... 180 farger er ikke nok, det er alltid noen farger jeg føler jeg mangler.
Så jeg har i senere tid supplert med andre slike sminkeskrin (som også har 180 farger) men litt andre farger enn dem i det første skrinet.
Jeg tok dette bildet fordi jeg hadde tenkt å klage, siden noen av fargene hadde løsnet.
Men det er litt styr å sende det i retur å få et nytt ett, og jeg kom frem til at den var lite vits. Det var så utrolig billig uansett.

 Februar:

Jeg får en bilstol av venninnen min Susanne. Det gjør livet litt lettere, for nå kan mamma hente Julian i barnehagen. Det kom godt med når det var eksamenstider og dagene på universitetet ble ekstra lange.

 Mars:

Vi reiser på den første "årlige" Amsterdamturen.
Vi har reist hver mars etter det.
Amsterdam er og blir en fantastisk by<3 div="div">
På bildet er vi i full gang med vår helt egen spa, som er en del av turen. Det blir alltid mye latter og det blir tatt mange fæle bilder.
På dette bildet er det min søster Tonje, meg og svigerinnen min Evy.
God tur!

 April:

I april 2010 reiste jeg til Bergen i anledning Gina sitt bryllup.
Et fantastisk jente, et fantastisk bryllup og en fantastisk tur.
Det var ikke en eneste dråpe regn hele den helgen jeg var i Bergen, det var sol, sol og atter sooool.
Andreas og jeg gikk opp til Fløyen. Noe jeg aldri gjorde iløpet av de tre årene jeg bodde i Bergen..
Men jeg tok Fløybanen opp altså, jeg fikk bare aldri gått opp :)

 Mai:

I mai fikk vi et skuffeproblem.
Julian hang mye i den øverste skuffen, det var ikke lett å få ham til å slutte med det.
I mai var det tydeligvis nok for den øverste skuffen, så den bare ga opp.
Det resulterte i en slags dominoeffekt.

 Juni:

I juni 2010 var jeg på mitt første (og siste) NSF students landsmøte (NSF= norsk sykepleierforbund).
Det var fantastisk, mye jobbing, men også mye moro.
Jeg var nummer 8 som dere ser av bildet.
Vi avsluttet hele jobbehelgen med en Grand-prix, eller Eurovisionfest. Vi ble delt inn i land, og fikk utdelt en sang som vi skulle mine og danse til, så ble det gitt poeng.
Vårt bord/land vant :)

Jeg ville veldig gjerne være med året etter også, men jeg takket ja  til å jobbe på fødeavdelingen, noe som gjorde at jeg ikke fikk fri. Men det angrer jeg ikke på. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.
Året etter det var siste gang jeg kunne være med, og selvfølgelig hadde jeg lyst! Men jeg hadde termin med minstemann den helgen det skulle være, så det sier seg selv at jeg ikke kunne dra.

 Juli:

Evy, jeg og Tonje er ute og farger byen rød..
Vi var en tur ute i Stavanger, det jeg husker best er togturen bort, og togturen hjem igjen.

 August:

Opp til Bergen igjen, bare fordi det passet så bra. Jeg føler meg jo tross alt litt bergenser etter å ha bodd der i tre år, så har jeg anledning så reiser jeg opp.
Ikke noe veldig spesielt å fortelle om fra turen, jeg bodde hos Andreas, vi hadde oss en vinkveld. Og jeg fikk vært med Hanne. Jeg ble kjent med Hanne da jeg var frisørlærling på en liten salong i Bergen. 

 September:

Klassen på sykepleierstudiet har en dags surfeundervisning, Det er IKKE en del av studiet altså, tenkte bare jeg måtte nevne det ;)
Det var godt oppmøte og jeg tror samtlige koste seg. Jeg tror ikke jeg lærte noe, men jeg hadde det veldig kjekt. Så kjekt som en med vannskrekk kan ha det...

 Oktober:

Hyttetur med noen på kullet.
Hyttetur med det som følger med, tr, kakao, god frokost, og god middag, scrable, kryssord og sudoku.
Og vin ;)

 November:

Litt vemodig dette bildet, siden farmor nettopp døde, og nå når jeg ser på bildet av henne virker nettopp det at hun er død så innmari uvirkelig.
På dette bildet er farmor og pappa, jeg har laget middag og de er nyklipte.
Hvar 5-6 uke hentet jeg farmor, reiste til pappa, begynte på middagen og klippet dem.
Da de var ferdig klippet, spiste de.
På den måten fikk de begge litt god hjemmelaget mat også, og jeg passet på at farmor fikk med seg en del med hjem. Hun orket ikke så mye mat :(

Hun var ikke så glad for at jeg tok disse bildene av henne, for hun følte seg så gammel og fæl. Men jeg ville ha noen bilder av henne, så jeg sneik til meg noen.

 Desember:

Evy og jeg lager julekaker.. Det ble ikke syv sorter, men jeg minnes at det ble tre sorter den produktive kvelden. Her lager vi mintkuler, som seinere i forløpet ble til mintøyer, jada, veldig festlig.
Og når vi lager, så må vi også smake :)
God jul..

Det var året 2010 oppsummert i et bildet per måned. Jeg skal lage et innlegg om 2011 også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.