torsdag 26. april 2012

...Konfirmasjon..Konfirmasjon..Konfirmasjon.. :)

Det holder jeg på med for øyeblikket, forberede til konfirmasjon av eldste sønnen.
Humanetisk konfirmasjon vel og merke, noe han har valgt helt på egenhånd. OG det er egentlig ikke verst, som eneste i klassen i den alderen.
Det letteste hadde vært å "go with the flow". Så jeg må si jeg er ganske stolt at han har tatt et valg basert på sine meninger og ikke hva alle andre mener.

Det har vært greit hektisk å forberede konfirmasjon oppi bachelorskriving og å praksis. Men det aller meste går om du virkelig går inn for det.
Det meste er egentlig ordnet.
Vi har kjøpt en skikkelig flott dress, som han valgte helt selv.. Smashing!
Blomsteroppsatser er bestilt og hentes dagen før.
Bordpynt er kjøpt inn,og ordnes dagen før.
Fotograf skal han til iløpet av uken som kommer, og selve konfirmasjonen er den 6/5.
Kransekake og marsipankake er bestilt og betalt.
Mat er bestilt.
Lokal er under kontroll, vi skal ikke feire hjemme.
Sanger er skrevet....

..MEN, talen gjenstår. Og det kan bli lettere problematisk ser jeg for bare det å finne en mal til en slik tale gjør jo at jeg snufser og hulker i vei.
Men jeg SKAL holde tale for gutten min, men jeg tror ikke den blir så lang.
Han er jo godgutten min..Men ikke si at jeg har sagt det :/ Det er ikke alltid så populært.

Det som gjenstår er skrive tale, lage resten av maten (det blir tapas, og vi har bestilt halvparten ca, og lager resten selv), lage kaker, pynte selvfølgelig, fotograferingen, sko til dressen, kjøpe servietter, lade kameraet, og ..........Vente på den store dagen.

Fytti kattegrisen denne dagen har kommet fort! Jeg begynte å tenke på den for 3 år siden, nå er den rett rundt hjørnet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.