torsdag 6. januar 2011

Noen som har lyst til å trekke tanna mi?

Nå er jeg lei, så møkk lei.
Aldri har jeg hatt en slik tannverk som nå, og jeg har jammen hatt grusom tannverk før.
Det som er så spesielt denne gangen er rett og slett det at jeg ikke kommer til hos tannlegen, og smertene nærmest dobbles i smerte for hver dag som går nå.
3 ganger har jeg vært inne hos min tannlege, men han klarer ikke å bedøve tilstrekkelig.
Det er helt grusomt.

Nå har jeg levd på sterke Ibux pluss paracett i to uker, magen verker som fy, mulig det er pga for mye Ibux, ikke vet jeg.
I går kjente jeg så smått at smertestillende ikke hjalp så godt lenger, idag kunne jeg knasket det som smurfedrops, altså hele dagen i store mengder, og sannsynligvis hjelper det like mye som smurfedrops også.
Smrtene brer seg raskt nå, fra en lett murring i tanna for et par måneder siden, er det nå nådd opp til tinningen og verker fælt i øret og hele under- og overkjeven, rart at jeg ikke er hoven egentlig.
Og nei, jeg har ikke bihulebetennelse, eller øreverk.. Det er kun tanna.

I dag skulle jeg være så smart å bruke tanntråd mellom tanna og nabotanna, jeg er flink og tanntråder meg to ganger til dagen, det var klart en dårlig ide. Tårene sprutet i smerte, og jeg endte med å måtte klippe over tanntråden og lirke den forsiktig ut.
Er det mulig??
Jeg er ganske fortvilet nå, for jeg har prøvd i 3 dager å få tid hos tannlegen, de skal ringe meg opp, de skal alltid ringe meg opp, men de gjør aldri det, så jeg ringer igjen, og igjen.
Men jeg har fortsatt ikke fått noen tid.

Jeg må si at dette er mildt sagt frustrerende.
Jeg unner ikke min verste fiende (om jeg hadde hatt noen) disse smertene.

1 kommentar:

  1. Huff da. Kanskje du skal GÅ til tannlegen, rett og slett bare møte opp der, og forlange hjelp. Du kan jo ikke gå sånn som dette i flere dager. Vel, jeg hadde nok gått sånn tin tanna ramla ut v seg selv, for jeg er livredd for tannleger, får angst bare jeg skriver om det sånn som nå.. Håper uansett, det går bedre med tanna di og deg snart.

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.