søndag 16. januar 2011

Jeg er så utrolig dårlig til å huske fødselsdager...

Det er meg, evig typisk meg.
Jeg har store problemer med å huske andre sine fødselsdager.
Og det er sammen hvem det er, uansett hvor enn glad jeg er i dem, uansett om de lir 1år eller 30år, uansett når på året det er osv.
Jeg klarer bare ikke huske bursdager.
Klart jeg skriver ned når mennesker nær meg fyller år, men det er ikke alltid jeg kikker der jeg har skrevet det ned, og ofte kikker jeg for seint.
Jeg kan gå dager i forveien å tenke " nå må jeg huske det, nå åp jeg huske det!"
Men det er ikke større sjans å huske det om jeg gjør slik eller slik.

Det er plagsomt, ikke bare for meg, men for de rundt meg også.
Jeg tenker på de som spesielt syns det er viktig at man husker på nettopp deres dag, for det er faktisk veldig mange av dem.
Det er helt greit å glemme noens dag, bare ikke dems :)
Jada, jeg kjenner noen av dem, og jeg har virkelig fått høre det noen ganger.

For meg er det ikke det at det ikke betyr noe, eller at personen ikke betyr noe.
Jeg vet ikke hva det er.
Ja jeg er vims, men jeg vet ikke helt om det har noe med det å gjøre heller.
Kanskje har det noe å gjøre med at jeg overhodet ikke bryr meg om noens alder?
Jeg ser aldri alder på et mennesket, det har ikke noe å si, men jeg vet ikke om det er grunnen.
Det er gjerne grunnen til at jeg ikke husker hvor gamle de blir... Men ikke når de har fødselsdag.
Samboeren min husker jeg, han har jo 14februar, den dagen blir man jo minnet på uansett med alle hjerter som er å få kjøpt i butikkene til nettopp den dagen osv.

Sist nå klarte jeg å glemme å gratulere min aller beste venn med 30årsdagen.
Grøss, det er like kjipt hver gang jeg kommer på det.
Jeg var jo veldig klar over dagen, ihvertfall noen dager før.
Men så kommer dagen da...
Men dessverre så skjer det hvert år med han, jeg kommer alltid sluntrende noen dager etter.
Heldigvis tar han meg for den jeg er, og ler bare litt av meg, for han vet tross alt at det ikke har noe å si på hvor glad han er i meg.

Og facebook?
Nei, det står jo så teit om fødselsdager der, så det ser jeg jo aldri :(
Hm... Enten får folk ta meg som jeg er, eller ikke i det hele tatt.
Jeg har ihvertfall gitt beskjed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.