mandag 20. mai 2013

Hvor tar de ekstra pengene veien?


Jeg sitter her atter en gang og lurer på hvor pengene tar veien.
Du vet, når pengene går inn, så går de rimelig fort ut.

Men det jeg viiirkelig lurer på, er om det finnes en hemmelig universell regel om at når det kommer ekstra penger inn, så får du også ekstra utgifter.
Slik at det går opp i opp.
Nå tenker jeg ikke på de ekstra klærne eller skoene du kjøper, eller gjerne sydenturen du bestilte, fordi du hadde ekstra penger.
Jeg tenker på at de ekstra pengene som du gledet deg stort over, plutselig ble røsket ut av hendene dine, fordi bilen plutselig måtte på verksted, eller vaskemaskinen røyk, eller gjerne mobilen til ALLE i familien ble ødelagt den samme måneden, for så rart kan det plutselig gå.

Jeg kjenner ihvertfall på det, igjen, at nå som jeg har fått ekstra penger (fordi jeg har jobbet ekstra mye) så fikk jeg også ekstra utgifter, uventede regninger, store regninger...
Æsj, det er surt, men samtidig så er det bedre å ha de ekstra pengene å kunne betale for seg, enn alternativet.
Men kanskje hadde det ikke skjedd hvis jeg ikke hadde fått ekstra penger?

For noen ganger lurer jeg :P


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.