torsdag 9. mai 2013

En herlig lunsjsamling





I dag var det jo helligdag og fri, så da planla vi en bedre lunsj hjemme hos oss.
Dette planla vi igår, og til mornigs så var det glemt.
Siden jeg hadde lovet nybakte rundtstykker til kl11, så var stresset stort da jeg våknet til en melding ti på 11. Og ja, jeg sovlenge siden jeg skal på nattevakt i natt....

Jeg stod opp i en fei og kastet sammen en rundstykkedeig, laget eggerøre, steikte bacon, kokte kakao og varmet bønner i tomatsaus.
Unødig å si at det var en lunsj av det bedre slaget, en skikkelig hotellfrokost (for noen av oss).

Så datt det inn med folk, min søster, bror og adoptivsøster (les svigerinne).
Og selvfølgelig min samboer og mine små.
Det var mat rett over kl12, nærere halv 1.
Det var skikkelig godt, og kosefaktoren var til å ta og føle på.
Var ikke det et koselig innlegg? :P

PS: Jeg har fått beskjed av min samboer å ikke bare legge ut tunge, depimerende innlegg... Derfor gjør jeg ikke bare det).

PSS: Jeg kan ikke dele oppskriften i og med at jeg bare har slengt sammen en deig uten oppskrift. Men rundstykkene inneholdt ihvertfall hvetemel, sammalt rug, siktet rug (er det det det heter), rapsolje, salt og litt sukker, og selvfølgelig ferskgjær, og 1 liter vann.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.