søndag 15. desember 2013

Ser en ende på semesteret


Siste eksamen skal leveres om litt over et døgn.
Jeg er vel omtrent rett over halvveis i oppgaven, men endelig ser jeg en ende på det.
Det er mye tenking som skal til, og de siste dagene har jeg ikke gjort stort annet enn å gruble over "hva er det gode liv".
Og i filosofiens verden er ikke det bare bare.
For jeg kan ikke komme med egne tanker om saken, det blir all verdens filosofers tanker. Og da helst døde filosofer som er blitt til støv for flere hundre, ja tusen år siden.
Hva er det gode liv? Hva er lykke? Hva er livskvalitet? Og hva er dyder?
Store tanker blir til få ord.

Selv om jeg har mye igjen, så ser jeg nå enden på første semester, og forhåpentligvis får jeg levert denne 3dje eksamen på tirsdag.

Så nå gir jeg meg selv et usynlig klapp så skulderen og sier god jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.