torsdag 12. desember 2013

Den siste tiden har jeg vært veldig sliten


Jeg har sjelden opplevd det å vær ordentlig sliten.
Vi snakker ikke trøtt, men sliten.
jeg har faktisk ikke visst hva det vil si å vre skikkelig sliten før nå.
Jo, jeg har vært sliten, men aldri nærheten som dette.

For en ubehagelig følse.
Selvfølgelig har jeg mange baller i luften, og mange vil selvfølgelig si at jeg må slappe av, mulig det er rett, men jeg kjenner mine grenser.

Men det som gjør meg sliten, og det har jeg sagt før, så jeg skal på ingen måte utdype det.
Men ihvertfall så er det søvnunderskudd.
Det tar på å måtte våkne hver time å ikke få sove mer enn kanskje 4 timer hver natt i lang lang tid.
Jo jeg har sovet lite de siste årene, men aldri som dette, aldri få den dype søvnen. Jeg kjenner når jeg sover ( så jeg lurer på hvor god kvalitet det egentlig er på søvnen), at jeg bare ulmer på søvnoverflaten.

I det siste har dette gjort meg sliten.
En tung følelse i kroppen dominere, en trøthet som går inn til margen og søvn fjerner ikke denne slitenheten.
Jeg har store problemer med å sovne når jeg først legger meg, ironien er at det skyldes at jeg er for sliten til å slappe av, jeg er konstant på alerten.
Blodtrykket mitt har steget flere hakk, det er ikke på noen måte farlig høyt, men høyere enn jeg har hatt noen gang.
Det suser i hodet, og hodet verker konstant.

Over jul skal vi gjøre et skikkelig forsøk på å få husets sjef til å sove mer enn en time om gangen på natten.
Vi må sette av en del tid, flere netter på dette. Det går ikke nå når hverdagen er så hektisk
Så etter jul skal vi finne tid.

For dette går ikke.
Hadde vi fått søvn her i huset hadde alt andre stresset vårt bare vært stress som hadde vært mulig å håndtere.
Egentlig så har han nok bare vendt seg til å våkne ofte, og jeg har god tro på at vi kan venne han av med det, vi må bare ha tid og være konsekvente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.