torsdag 11. august 2011

Realitetens grusomme ironi

I dag har jeg meldt meg inn i vektklubben på VG.no.
Det samme beløpet jeg brukte på vektklubben har jeg også gitt til rødekors, til sultkatastrofen på Afrikas Horn...

Mennesker dør, av sult, av tørste av hjelp de ikke får.
Mens andre, som meg, må ha hjelp til å gå ned i vekt....
Er ikke dette realitetens grusomme ironi, så vet ikke jeg.

Moren til eksen min sa ofte "Å leve i Norge er som å vinne i lotto hver dag.."
Er ikke dette egentlig helt sant? Når vi tenker oss om?
Tenk så heldige vi er...
Vi er et samfunn i overflod, et forbrukssamfunn.
Vi er faktisk så heldige at vi kan hjelpe andre som ikke er like heldige som oss.
Og jeg syns det er en plikt å hjelpe.




Bildene er hentet fra The telegraph

1 kommentar:

  1. Jo. Vi har det for godt. Mange blir ulykkelige av det. Livet er for lett. Det er sykt, egentlig.

    Flott innlegg! :)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.