onsdag 3. august 2011

En fantastisk eventyrverden: Mortal instruments

Jeg har gledet meg til å begynne på denne bokserien en stund, helt siden jeg leste Clockwork angel som er en oppfølger til denne serien, noe som jeg ikke visste. Jeg ble totalt betatt av den boken. Men det er ikke om den boken innlegget skal handle om, det er serien som kom før.

Mortal instrument serien består av seks bøker, hvor fire av dem har kommet ut.
- City of bones
-City of Ashes
-City of Glass
-City of Fallen Angels
-City of Lost Souls
-City of Heavenly Fire

Handlingen er lagt til vår tid, USA, hovedsaklig.
Verden er for vanlige mennesker, ja, helt vanlig som vi kjenner den, men det finnes en hel verden utenom denne med demoner, trollmenn, vampyrer, feer osv.
Alle disse lever blant vanlige mennesker, bare at menneskene ikke kan se dem, og slik skal det være.
Clary Fray er en helt vanlig jente som plutselig begynner å se alt dette som gjemmer seg rundt henne, det er selvfølgelig ikke bra, og høyst unormalt.
Dette blir raskt oppdaget av de shadowhunterne, de som holder orden i kaoset, og Clary blir dratt inn i denne verden hvor ingenting er så enkelt som det ser ut som.
City of Bones er den første boken i serien.
Jeg syns den var litt tung å komme igang med, men det er KUN pga at jeg har lest så mange serier denne sommeren at det er tungt å hoppe over på en helt ny handling med helt nye personligheter og oppbygning.
Etter 70 sider var jeg solgt, slukt inn i en heller mørk verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.