onsdag 3. august 2011

Dag 2: heftgrunning!!!!!

Da var jeg ferdig med dag to av opp-pusningen og jeg ha funnet ut et par små ting,den ene er at jeg husker aldri hvor dritt det er å male vegger og lister før jeg står midt oppi det, og godt er det.
Det andre jeg har lært: GRUNNING er ikke oppskrytt!
2 skritt fram og 1tilbake tydeligvis.



Bildene viser fiaskoen, nei detter er ikke gammel maling, den er helt ny. Første strøket ble malt i går. Det jeg gjorde feil var at jeg glemte å grunne først, jeg skulle ha malt med heftgrunning først, men det gjor jeg ikke, jeg malte rett på med oljebasert maling, listene er jo lakket under, så helt igrunn skulle alt lakken vært slipt bort, men det er så himla styr.
Den andrefeilen jeg gjorde med disse listene, var at jeg ikke ventet ut hele tørketiden, 20 timer før overmalbar, jeg ventet sikkert 16timer.
Så malingen underslo store, og små sprekker over det hele, det så helt grusomt ut.... Så jeg måtte skure, vaske,skrape og klore vekk all malingen.
Det var i grunn ganske frustrerende....

Men jeg fikk gjort en del også!
Jeg fikk grunnet listene på dette rommet, til og med mesteparten av vinduet.
Jeg fikk malt siste laget på listene på badet.
Dørstopperen ble satt opp på gangen, og hullet fikk første omgang med sparkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.