søndag 21. august 2011

Bedre enn å telle sauer...

Glutenfri urtemarmelade.
Nei, ikke spis det, det finnes nok mest sannsynlivis ikke heller.
Det er ikke tingen det dreier seg om, men selve ordet.

Hvis jeg ikke får sove, som jo er ganske ofte, så pleier jeg å tenke ord.
Rare ord tydeligvis.
Dette er totalt uten mening fra min side, jeg slapper av og lar hjernen jobbe av seg selv.
Da popper det inn med disse rare ordene.
Det er ikke mange jeg husker etterpå, men noen biter seg fast, som glutenfri urtemarmelade, elefantnøkkeltøfler, lilla rottedo, brillenisse, stjerne pionfrø. månelarvedrømmer, grønn hestelus sopp,proppelgrøt, bladbyliv, glemselhysteri, gelesopptrøbbel osv..

Disse ordene tenker jeg ikke bevisst, de bare strømmer på.
Selv om noen av ordene er morsomme i ettertid, så er det ikke det når jeg "tenker dem", de er på en måte helt naturlige der og da, nesten som i en drøm, der alt er mer eller mindre normalt.
Når jeg blir så avslappet at jeg klarer tenke disse ordene, føler jeg dette er et slags forstadie til søvn, så kanskje jeg er på vei inn i drømmeland?

Dett er avslappende,i motsetning til å telle sauer, som faktisk gjør at du holder bevisstheten våken, ed å telle sauer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.