fredag 10. juni 2011

Jeg skal ikke sove..Jeg skal ikke sove... Jeg skal ikke sove

Jepp, da er jeg der igjen, har vært det noen uker nå, men det tilspisser seg,og jeg må skjerpe meg.
Jeg er i en søvnløsperiode.
I løpet av de ukene jeg har vært hjemme nå etter portugalturen, så har jeg ikke sovet mer enn 4 timer hver natt, ofte rundt 3 timer.

Ja, what ever, tenker nok noen.Det er jo typisk at man føler man ikke få sove når man ligger å vrir seg i sengen om natten, og en føler at en ikke har fått sovet mer enn et par-tre timer, men i virkeligheten har vi gjerne sovet 5-6 timer, men kvaliteten på søvnen er heller laber.
Jeg kunne også stilt spørsmål da, men det er ikke sånn det er. I det hele tatt.
Jeg ligger ikke og vrir meg, jeg sitter helst i stuen til rundt 3-4 om natta, før jeg tusler forsiktig inn til senga samtidig som jeg forbanner meg selv for at jeg må opp om 2,5 timer. Jeg skulle jo legge meg tidlig, skulle jeg ikke?

Ikke en dag har jeg klart å legge meg før kl 2 om natten. Ikke en. Og jeg står ofte opp klokken 6.
Jeg er ikke trøtt, ikke om natten, ikke om dagen, ikke når jeg står opp og ihvertfall ikke nårjeg legger meg, eller, når jeg legger meg er jeg vell kanskje et lite hakk zombieaktig? Jeg vet ikke, jeg kjenner det ikke så godt.
Jeg får velgrå og gusten hud før jeg er 35 slik jeg holder på.
Søvn... Jeg liker ikke søvn, jeg liker å ligge i sengen å tenke, det er greit. Men jeg likerikke å sove.
Det har hendt de siste ukene at jeg ikke har sovet i det hele tatt, jeg har bare døgnet, da legger jeg meg rundt 2 neste natt, for da blir jeg trøtt, men jeg står opp klokken 6 da også..

Det er tiden som gjør det.
Jeg har for liten tid i døgnet til å gjøre alt jeg vil.
Tiden..
Jeg må ha Lenetid, masse tid for meg selv, jeg vil kose meg, jeg vil slappe av, jeg vil lese, jeg vil sitte på dataen, jeg vil chatte, jeg vil lese tegneserier, jeg vil brenne stearinlys og bare nyte roen om natten, jeg vil se på youtube, jeg vil male, jeg vil lese mye på wikipedia og se trailere på nye filmer som kommer, og jeg vil planlegge ferier, jeg vil tenke gjennom dagen, og jeg vil drikke te..Og kaffe. Jeg vil jeg vil...

Og alle disse tingene gjør jeg på natten, jeg er veldig produktiv, om natten.

Kanskje kommer jeg inn i en soveperiode snart?
Men jeg er ikke deprimert, kanskje jeg heller litt mer over i den maniske siden av meg? Menjeg tror isåfall ikke det er mye.
Tiden vil vise.

Men jeg har det bra.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.