mandag 13. juni 2011

3 retters Italiensk

På lørdag disket jeg opp med 3retters italiensk mat til Ida, Dagfinn og meg.
Dette er en tradisjon Evy og Mariann har hatt gående en stund, og jeg er grønn av misunnelse, så når anledningen bydde seg så slo jeg til :)
Slik de har det er at den ene av de to velger kategori, eks Indisk, så disker den andre opp med minimums 3 retters indisk neste helg. Altså forrett, middag og dessert. EVYS INDISKE AFTEN

Jeg gjorde det enkelt og valgte italiensk for oss. Men ville prøve å gå vekk fra de typiske italienske rettene, de som vi tenker på som typisk.
Men jeg tror jeg bommet litt.

(Jeg legger ut oppskriftene fortløpende i andre innlegg).

Forrett: Toamt og mozzarella salat.
Det er så nydelig med fersk basilikum og balsamicco eddik.

Del av hovedrett: Potetpizza. Dette var tilbehør, men det var mektig som fy. Men veldig godt.

Del av hovedrett: Rød pesto pasta med fylt kylling. Det var veldig godt.


Dessert: Tiramisu. Godt, enkelt og nydelig.

Ida i forrett og rosevin.
Nam!

Oppskriftene kommer som nevnt seinere, men ikke lenge til :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.