onsdag 26. desember 2012

Julefeiring 2012

Da var selve julefeiringen 2012 overstått.
Det har vært mye og omfattende forberedelser, men kvelden ble så og si perfekt.

Vi feiret julaften hjemme hos oss, og vi var 16 personer.
16 personer= mye mat og mye gaver.

i 3 dager vasket og ryddet jeg huset for å ha julegjester. Og selvfølgelig så huset mer bombet ut etter julefeiringen enn før jeg begynte å gjøre det klart for jul.
Så nå 2 juledag er jeg fortsatt ikke helt ferdig med å rydde opp etter oss. Men det skyldes jo mest at jeg ønsker å slappe litt av også.

Til julemiddagen gikk det med 6kg poteter, 6 kg pinnekjøtt og 6kg kålerabi.
Og det var ikke mye mat igjen da vi var ferdige. Det enste det var mer igjen av var poteter.
Men av 6kg poteter, så lurer jeg på hvor mye som er skrell?
Bare se på bilde under... Det var sikkert nærmere 5kg poteter som ble kokt.
Og det var små poteter, så det tok sin tid å skrelle dem.


 Det var så mye gaver, at det ikke var plass under treet til alle. Så vi lot de stå på gangen til vi var ferdige å spise.
Tross alt, jeg har ikke såå stor stue.

 Ettermaten bar vi bort det ekstra bordet vi måtte bruke, flyttet på juletreet, og bar opp gavene.
Nå var jo 5 av de 16 gjestene  barn, og da blir det jo litt gaver.


 Marco Liten likte seg aller best under juletreet, han jaktet på julekulene og all annen glitterpynt.


Dette var bare en liten oppdatering av julekvelden, jeg tenkte jeg ikke skulle skrive så mye om det.
Det var julefeiring, det var nesten helt perfekt (nesten, fordi den eneste som manglet var søsteren min Tonje, som var alene nede i Thailand, og selvfølgelig var ikke det kjekt å tenke på).
Vi koste oss, store og små.
Det ble en sein kveld, for alle sammen... Alle unntatt Marco da, som sovnet til vanlig tid, kl1900. Og det var greit,han er jo bare 6mndr og får ikke med seg så mye av det som skjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.