torsdag 13. desember 2012

Dagen da verden ble snødd inne, eller ute, alt ettersom.

 Snøen stod høyere opp på lårene i dag enn jeg liker å vasse om sommeren.
Det var et faktum, vi var innesnødd.
På vestlandet du, innesnødd.
75cm snø målte jeg da det stoppet å snø.
Den eneste som kom seg ut døren idag, var samboeren, han tok buss og tog til jobb, og var en av de heldige som kom seg fram til rimelig tid.
Veiene ble brøytet, men ikke boliggatene, så det var få fra vår bydel som kom seg avgårde, jeg har aldri sett så lite bilder på motorveien her før. Jeg har full utsikt fra stua og kjøkkenet.
Det var ikke sjangs at jeg fikk ut bilen.
Så mellomste gutten måtte bli hjemme fra barnehagen idag, han gikk glipp av Luciafeiring og syntes det var litt trist også.
Verre var det med tenåringen i huset.
Jeg ringte skolen og sa at han ikke kom i dag, pga at at vi var totalt innesnødd.
Det ble ikke godt mottat, for personen jeg snakket med mente samfunnet ikke kunne stoppe opp, så han fikk bare komme etterhvert.
Etterhvert..Joda, han ventet på bussen i over 1time.
Rimelig tålmodig, i den alderen, det var tross alt skolen det gjalt :P
Bussen kom ikke.

 Klokken 1541 kom det en liten traktor putrene inn i gaten vår.
Nå er jeg seriøs, han ble mottat som en helt.
ALLE naboen var ute og måket innkjørselene sine, og ALLE ville slå av en prat og ta ham i hånden.
Jeg kjenner selv at jeg nesten ble litt småforelsket jo.
Tenk hva en liten traktor kan gjøre...
Traktormannen, gatas helt.
Men, kl 1541 var det for seint for ungdommen å gå på skolen, tross alt.

 Mellomste og jeg kledde oss i varme klær og kastet oss ut i snøen, jeg fikk nesten litt småpanikk da jeg satte meg fast og ikke klarte å komme meg opp. For det var jo ingenting å ta tak i, bare masse snø.
Jeg måkte og han lekte. Etter en lang stund som kom ungdommen ut med poser på skoene, for han skulle ikke bli våt på beina. Han har jo ikke skikkelige vintersko stakkaren, det må vi skaffe imorgen.

 Da jeg hadde måkt oppkjørselen og måkt fram bilen, måtte jeg måke fram det lille grantreet foran huset, for i går hang jeg jo på noen lys som ikke virket.
Jeg måtte bytte dem.
Jeg trasket ned og byttet dem, og da jeg kom hjem måkte jeg ytterligere rundt treet slik at folk kunne skimte lysene.

En verden i hvitt.
Ganske fint egentlig. Jeg liker snø.
Jeg håper jeg får post i morgen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.