lørdag 15. desember 2012

Dobbeltgjenger, creepy...


Jeg kom over en artikkel på vg.no i dag, den handlet om dobbeltgjengere. (du kan lese artikkel HER, ganske fasinerende), bilde er forøvrig hentet fra artikkelen.
Det var ikke artikkelen i seg selv som fasinerte meg, men bildene.
Tenk at noen kan være å like, helt uten å være i slekt.
Har vi alle en dobbeltgjenger eller 7?

Jeg kan dra fram en liten selvopplevd historie her.
Dette hendte for mange år siden, før jeg utdannet meg til frisør (ja så mange år siden).
Jeg jobbet litt som sminkør på si, og denne opplevelsen jeg skal fortelle om skjedde da jeg sminket til et show.
Jeg sminket rimelig mange modeller denne kvelden, det gikk ganske i et, den ene modellen ble avløst av en annen. Jeg husker ikke et eneste ansikt... Ikke et eneste unntatt et.
Modellen jeg akkurat hadde sminket forlot stille stolen, og en annen tok henne plass.
Dajeg snudde meg for å ta inn over meg ansiktet for å se hvordan jeg skulle sminke vedkommende,svatt jeg ordentlig til, altså jeg rygget bakover i stolen,
for foran meg satt jo søsteren min.
Jeg snakker ikke om søsteren min som at hun lignet såpass mye på meg at hun kunne vær søsteren min, nei, jeg var en stund sikker på at det var min helt egen søster som satt der å kikket rart på meg.
Da jeg fikk hentet meg inn, beklaget jeg reaksjonen min ovenfor modellen, jeg forklarte at hun var prikk lik på søsteren min,samme nese, samme skill i håret, samme hårfarge, samme munn, samme kinnbein,samme øyeutforming..Eneste var at denne personen hadde større øyne.
Det var rimelig ekkelt.
Det var surrealistisk å sminke denne personen, fordi er det et ansikt jeg kjenner godt når det gjelder å sminke, så er det søsteren min sitt, og det var nesten som jeg kjente dette ansiktet også.
Da jeg sminket denne jenta, som jeg ikke husker hva hetere, måtte jeg rett å slett bare kikke av og til, virkelig kikke. Herrefred så likt!
Så der var hennes dobbeltgjenger.... I nabokommunen.

Så da dukker det opp et spørsmål i mitt hode, hvor mange personer finnes det til enhver tid som ligner på en?
Og har alle en eller flere personer som ligner på en selv?
Creepy...

I min jakt på svar, kom jeg over en side:
MyHeritage.
Der kan du legge inn et bilde av deg selv, og det ville dukke opp forskjellige personer (kjendiser selvfølgelig), som ligner på deg.
Selvfølgelig kommer det jo helt ann på bilde.
Jeg prøvde med flere bilder av meg selv, og på samtlige kom Madonna opp som en "lik", jeg lurer på om de ikke har så mange bilder :P


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.