lørdag 9. juli 2011

Alt for mange tanker... Får ikke sove...

Hodet mitt er fult av tanker, store tanker, viktige tanker.
Tanker jeg ikke klarer å sortere og plassere, tanker om ting jeg aldri har tenkt før, tanker som trenger oppmerksomhet, kjempestore tanker.

Tankene rommer store ting, som avgjørelser, rette og gale, men hva er hva? Hva er rett og hva er galt?Tanker om avgjørelser som forandrer alt, for alltid.
Veiskillet skriker tankene mine... VEISKILLE!
Jeg må ta en avgjørelse, jeg må komme til et standpunkt, nei flere.
Men det er så vanskelig, fordi tankene handler først og fremst om drømmer, drømmer jeg har, o livet jeg lever.
Drømmene er store,og de er oppnåelige, de er virkelige, om jeg handler rett.
Alle drømmene kan oppnås, alle veier de liketungt, er like viktige og betyr så uendelig mye, for meg. Men skal alle bli virkelighet så må de oppfylles i riktig rekkefølge... Men hva er riktig rekkefølge?
Jeg vet ikke.
Jeg føler meg liten med altfor mye ansvar.
Jeg orker ikke tenke, men jeg kan ikke la være.

Jeg klarer ikke sove, til det er tankene for store, for virkelige.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.