lørdag 1. mars 2014

Altfor mye søvn er ikke godt for noe

Så var det sånn i dag at jeg har fått altfor mye søvn.
Hvor mye som er for mye søvn for hver enkelt er jo individuelt, for meg, for meg er det over 6 timer.

Etter nattevakt idag la jeg meg halv 11 og våknet av telefonen kl 18.
Gudene vet hvor lenge jeg hadde sovet hvis mobilen ikke hadde ringt.
Jeg hadde faktisk vekking på kl19, så jeg hadde garantert våknet da ihvertfall.
Vekking så seint var bare i tilfelle jeg ikke skulle våkne etter de vanlige 5 timene med søvn.
En gang i blant så sover jeg nemlig veldig lenge, veeeldig lenge, som i at jeg legger meg 7 om kvelden og og står opp 7-8 neste morgen.
Da trenger jeg og sove, og har det helt fint etterpå.
Så jeg satte på vekking bare i tilfelle jeg plutselig sov sånn lenge, og skulle forsove meg til nttevakten.
En vet aldri.

Men i dag var ikke dagen for å sove lenge, for jeg er helt kake i hodet og kroppen.
Vond i hodet og svimler mer enn etter en kveld på byen i lystig lag.
Litt lettere tåkesyn og dotter i ørene har jeg også, samtidig som hele kroppen er blytung.

Det går nok bort etter en stund, men nå sitter jeg ihvertfall her med kaffien og svimler litt for meg selv.

Og ja, jeg er helt alene i huset, mann og barn er borte for helgen, så det var ingen som hadde behov for å vekke mammen i huset.
Egentlig veldig greit å bare være helt alene, for en gangs skyld.

Et veldig trøtt tryne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.