onsdag 5. mars 2014

Oppdrag: Få ungen til å sove!

Denne uken har jeg helt fri, og jeg har holdt det slik, jeg har ikke satt meg opp til noe ekstrajobbing (som jeg pleier å ha mye av).
Jeg skal ha fri for å jobbe med oppdraget for denne uken, nemlig å få ungen til å sove.
Marco trenger søvn, og vi trenger søvn, før vi blir halvsprø.

Marco er frisk og jeg har fri, så nå har jeg brettet opp ermene og er klar til kamp.

Planen er enkel, våkner han å griner så skal jeg legge ham ned og fortelle det er natt.
Ja, jeg har så klart gjort det tidligere, men mer Marco må du gjøre det HELE natten, å ikke nok med det, jeg må ta fra ham vannet.
For uten overdrivelser så har han den siste tiden drukket godt over 1 liter vann hver natt, og ja, det er klart det blir bleieskift.
Men det er ikke det jeg skal skrive om, for det har jeg nevnt før.

Denne uken er jeg klar til hyling hele nettene om det så er, jeg er klar til å sette hardt mot hardt. Jeg har tiden til det, og jeg er såpass mettet av søvnunderskudd og småbarn som styrer huset, at jeg tåler det meste.

I dag er vi på dag to.
Og oppdateringen så langt er kort, det går egentlig veldig fint.

Jeg har merket en endring hos Marco den siste tiden, det an nesten virke som han er klar til å sove mer selv, og da er det vi som må sette ned foten..

Så nå er det på den andre natten.
Jeg er forberedt på å være oppe hele nettene jeg altså, for det verste er å sovne å være dødssliten og bi vekket. Jeg lover at jeg ikke er like flink til å stå imot når jeg er så trøtt.
Det er lett å ty til vannet da. Kanskje til og med uten at jeg er klar over det.
Men jeg fikk litt søvn i natt, jeg la meg kl 3.
Nå er kl snart halv ti på dag to, og jeg gjør meg klar til å legge meg.
Men jeg forbereder meg mentalt til at jeg skal sove lett.

Så det var det, jeg kommer med en full oppdatering når uken er omme.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.