lørdag 8. februar 2014

Tema: Glitterfest

 Hver mars har jeg en temafest i anledning min bursdag.
Det er ikke en bursdagsfeiring, men det er en god anledning (og unnskyldning) til å samle folk til fest.

Hvert år et tema ja, ifjor var det maskerade (maskeparty) (kan ses HER).
En sommer hadde vi fargeparty, det var kjekt, da trakk jeg en farge som hver skulle ha på seg (kan sees HER).
En gang hadde jeg som tema at alle skulle kle seg ut som noe på samme forbokstav som deres navn begynte på (Kan sees HER).

Evy, samboeren til bror min, har også slike temafester rundt sin bursdag (mon tror vi sitter å kokilurer hvilket tema vi skal ha hver gang)
Her er noen av hennes:
20-tallsfest
Vampyrfest

Så, dette året skal jeg ha tema:glitter.
Men dette blir ihvetfall ikke noe bursdagsfeiring, for den skal jeg ha seinere i år, i sommer en gang, og da skal det være et ganske annet tema. Og det kommer jeg tilbake til.
Hvorfor ta det i en togang?
Jo, jeg har bursdag i mars, og ønsker å ha en liten fest da. Men siden jeg blir 35år iår (og aldri fikk feiret skikkelig da jeg fylte 30år), så skal det feires denne gangen.
Min mor blir 55 og min tante blir 45, så vi slår sammen, og da må vi ta en dato litt midt imellom alle oss.
Altså i sommer en gang.

I en glitterfest, slik jeg tenker ihvertfall, står du ganske fritt.
Du kan gjøre lite utav det, eller du kan ta det heeelt ut, med overdådig glittersminke og den ultimate paljett kjolen mens dy tripper rundt på høyhelte bingbling sko, men kan jo komme i en paljettdress :o
Tviler på det blir så mange paljettdresser.

Under har jeg lagt til litt glitrende eksempler.



Glitter rundt øynene er jo en enkel og fin måte å pynte seg til glitterfest.

En kan jo ta det som et lite karneval, påmalte glittervinger og shimmermaling i ansiktet.

Eller en kan gjøre det enkelt med en glittertopp.

Har du feks en flott glitterkjole så er jo det perfekt.

En enkel genser/t-skjorte med et glittermotiv? Her den berømte og snart oppbrukte barten, i glitter. Herlig.

"Diamanter" på lange falske øyevipper er jo elegant.

En rimelig stor glittersløyfe er jo en god dose glitter det.

.. Eller kanskje en skal inrømme at en er glitter junkie?

Glittersminke. Det er bare fantasien som setter grensene her. 


En søt glitterbøyle, kan jo tas av etterhvert.

Hat! Yey!

Glitterskjorte for mannen. Blingbling!
Og glitterslips til hatten er jo fint.

Det er ganske mange kjoler med glitter og skimmer og paljetter og jeg vet ikke hva.


Jeg sa det før, fantasien... Her har du vek meg. Fjongt.

Men det kan vel blir for mye glitter også...

..Eller for lite? Eller var det for mye her også kanskje? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.