mandag 10. februar 2014

En veldig enkel dessert


Noen ganger når jeg får veldig lyst på noe søtt, men overhodet ikke har noe som ligner søtt i hus, bortsett fra rent sukker, så lager jeg dette.
Gitt at jeg har har det jeg trenger selvfølgelig.

Dette er en veldig enkel dessert som du kan lage på 5minutter, kanskje mindre til og med.
Den er god, men ikke den beste.

Det du trenger er:

  • fløte
  • sukker
  • vaniljesukker
  • litt kokt ris
  • frukt, gjerne banan, appelsin, kiwi eller jordbær, men ta det du har lyst på, eller det du har.
Jeg kan ikke gi noenmål på disse ingrediensene da du må tilpasse dem etter smal selv, og etterhvor mange som skal ha.
Jeg pleier å ta en pakke fløte, tilsette sukker og vaniljesukker og piske til krem, jeg smaker til kremen mens jeg pisker.
Tilsett litt avkjølt kokt ris, ikke for mye, da det plutselig smaker utpreget kokt ris (dette er en typisk restedessert, å bruk resteris etter middagen, altså middagsris, ikke grøtris).
Hakk frukt og tilsiset.
Jeg pleier å ha en stor appelsin eller to bananer.
Men det er også godt å ha forskjellig frukt oppi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.