søndag 21. april 2013

Hjelp.. Jeg har vært på loppemarked!

Så var jeg da på loppemarked med Susanne og mine to minste på Kampen skole i Stavanger, litt sånn halvtidlig denne lørdagen.
Jeg tenkte det var en ypperlig anledning til å lufte hodet litt og være litt sosial.
og gjerne kjøpe noe hjemmelaget kake og en billig kopp kaffe.
Kanskje se om de hadde en eller to kjekke barnebøker, og kanskje et eller annet pyntelig gammelt nips jeg kunne vise fram i den snart ferdig oppussede stuen min.
Jeg hadde litt over 350kr i lommeboken og godt humør.

Joda...

Kake ja og bøker..

Naivt.

Jeg er ihvertfall glad jeg har stor bil.
OG at de kjørte hjem gratis.

Det begynte jo veldig bra da, jeg fant, eller min mellomste og jeg fant noen kjekke bøker som vi kjøpte.
En kan godt være litt raus på loppemarked, det koster ikke akkurat skjorta.
Så vi endte opp med 12 barnebøker, 120kr.
Syntes det var et røverkjøp jeg.
Jeg fant mange gamle bøker jeg selv vokste opp med og som ble ødelagt da barndomshjemmet mitt ble oversvømt, da jeg var i midten av tenårene.
GODT fornøyd med det kjøpet.

Videre fant gutten min ut at han skulle ha to spill... Eller han ønsket seg opp til flere, for han hadde vel funnet ut at pengene satt litt løst (?)
Men han fikk 1 spill, og jeg kjøpte et til felles bruk til heimen, sikkert kjekt for oss det. 20kr.

Så var det et par gamle rulleskøyter da, sånne fra slutten av 70tallet og over i 80tallet, sånne med fire hjel. Ikke brukt ihjel, ikke i det heletatt faktisk, det så nesten ut som tiden hadde stått stille.
Så der gikk det 20kr til.
Og et pappakrus, Verdens beste pappa. Pappen var ikke med, så han fikk et krus til 5kr.

165kr, ikke ille, ikke ille i det heletatt.

Så var vi på vei til cafeen da for å kjøpe oss det andre på listen, kake.

Men på vei bort ble jeg lurt (!), jeg ble lurt til å kjøpe en ganske så flott trehjulsvogn til min minste.
Fordi jeg trengte jo en vogn, til.
Men den var jo god og når han en gang begynner i barnehagen trenger han en god vogn å sove i. Ikke for brukt, ikke for stygg.Helt OK, hadde kanskje snudd meg etter den hvis den stod ny i butikken...
50kr! Kalles et kupp! 50kr for en ok vogn, og ikke minst, 50krfor en vogn man kan ha alle loppene man går rundt og bærer på.
Ikke verst.

Så  da var vi oppe i 215kr, og nå på vei mot loppekaffeen.
Men loppekaffeer er ikke så billige egentlig, så der gikk det litt penger, for de satt jo fortsatt løst, pengene.
120kr, og det mettet 2,5mage. Mini måtte få litt ekstra grøt som jeg hadde med fra eget kjøkken.

Så da var vi oppe i 335kr.
Hm, det var helt greit, godt fornøyd, nå kunne vi gå hjem.

Men så var det møblene da, vi måtte jo forbi de på vei hjem.
Ig siden det gikk mot slutten av loppemarkede, og de ønsket å bli kvitt mest mulig, så vare det MYE som gikk for en svært, svært billig penge.
Så jeg endte opp med et stuebord, og en sofa, for sofaen kom mer eller mindre med på kjøpet.
Takk gud for at de kjørte hjem, gratis.
Og takk igjen for at vi faktisk har plass i garasjen....
For selv om bordet var veldig ok, så trengte jeg ikke en sofa.
Men jeg tenker at jeg egentlig kan få solgt det på finn.no om jeg ønsker det.
Det virket bare helt feil å si nei til den sofaen og det bordet MED hjemkjøring for 150kr.
Jeg har ikke fått tatt bilde av akkurat disse to, da de nå står stolt og godt i garasjen.
Det var sikkert noen som var veldig glad i dem på 60tallet en gang.

150kr.

Så da har jeg vel egentlig brukt 485kr,
og ja, jeg måtte låne litt penger av Susanne (som foresten ikke er veldig flink til å få meg til å si nei heller, pff) :P

Men 485kr bare for opplevelsen og fjeset til samboer da han forstod at jeg hadde kjøpt en sofa og et bord, heh. Verdt det :D



Flaks at vi har stor bil!
Inni der finner du på bildet, en treningsbag, to vogner, en bæremeis, en sparkesykkel, 12 bøker, 2 spill, en skinnfell, en sovepose og ellers annet rot som kommer i en godt brukt familiebil.
Og her er noen av bøkene. Vi har lest mange av dem ikveld.

Så nå gleder jeg meg til neste loppemarkedbesøk. Håper bare det ikke blir innen rimelig kort tid....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.