søndag 24. mars 2013

Æsj, har en bitter smak i munnen

Og da mener jeg det bokstavlig.
Jeg har en vannvittig bitter smak i munnen som jeg føler kommer fra bakerst mot ganen/halsen.
Slik har det vært i ca 1 mnds tid nå og det er VIRKELIG så veeldig plagsomt.
Smaken minner om hårspray eller som at jeg har tygget en på en løvetann.
Det smaker bitter hele tiden, også når jeg spiser, den overdøver andre smaker. Verst er det når jeg drikker kaffe, for kaffesmaken bare forsterker det.
I tilegg til denne smaken så har jeg slim bak i halsen, slim som hverken vil opp eller ned, det er skikkelig gjenstridig, jeg svelger og svelger og hoster og harker. Føler meg som en katt som harker hårballer.... Vet ikke hva som er verst, smaken eller slimet.

På samme tid som smaken som, var jeg så uheldig å få noe som minnet om bihulebetennelse eller tannverk.
Jeg tok affære og gikk til tannlege OG lege, fikk faktisk bekreftet begge deler. Hah, hva er odsene for det? Få begge deler?
Jeg fikk lappet på hullet i tanna. Og jeg begynte et par dager etter på rinexin for å prøve å få tømt bihulene, for å se om smaken kom fra bihulene.
Men det har ikke blitt bedre.

Selvfølgelig har jeg googlet litt da, og jeg kan da avkrefte samtlige av tingene som kan gi bitter smak i munnen/halsen, ihvertfall ifølge "doktor" google.


  1. Jeg er ikke gravid. Ikke i det heletatt.
  2. Jeg har ikke spist pinjekjerner på lang tid. Altså flere måneder siden. En slik smak kan komme et par dager etter inntak av pinjekjerner.
  3. Jeg har ikke betennelse i tannkjøtt.
  4. Jeg har heller ingen hull i tennene. Tror jeg, ikke gått å si med de dårlige tennen jeg tydeligvis har. Og ja, jeg bruker tanntråd flittig.
  5. Jeg har ikke stoffskifteforstyrrelser, det er sjekket.
  6. Jeg har ingen rare matvaner.
  7. Jeg har ingen betennelse i halsen heller.
  8. Jeg vet derimot ikke om jeg har svulst på hjernen. Tenkte å nevne det siden det også kom opp da jeg googlet.
Men google, eller "folk" har alltid så mange meninger om hva ting kan være eller ikke være.
Men en ting jeg fant ut er at jeg må bestille en ny time hos fastlegen for Gawd dette er ganske plagsomt. Så får jeg ta meg en ny time hos tannlegen, just in case.
Blah....



1 kommentar:

  1. Høres skikkelig trasig ut. Prøvd å drikke sitronsaft? Det skal jo ta både misfarging, flekker og fjerne lukt... ;) God søndag - i alle fall! :)

    SvarSlett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.