torsdag 28. mars 2013

Sintedagen




Sintedagen... eller post pms eller noe sånt?
Eller kanskje det er pre-frustrasjonsdagen?
Eller..Post-stressår, eller pre stress-sommer?
Nei nå ble jeg så lost i alle pre og post her at jeg enkelt og greit bare kaller det sintedagen.
For i dag har jeg vært rimelig kort i lunta. Ikke at jeg har kjeftet og smelt på så mange, jeg har heller ikke egentlig ikke gjort et stort nummer utav det. Jeg har egentlig bare kokt inne med det.
Frustrasjonen og sinne, som egentlig ikke kommer av å ha stått opp på feil fot til feil tid,men heller har bygget seg opp over lengre tid.

MEN,men, er det ikke bedre å være sint og frustrert, enn lei og deprimert?
Eller er det to sider av samme sak? For jeg føler egentlig at det er to sider av samme sak, bare med forskjellig utfallsvinkel.
Men egentlig er jeg vel alt det jeg har nevnt over, lei, sint, frutrert OG deprimert.
Ja.. For egentlig så er det sånn.
Er det ikke sånn at sinne er frustrasjon UTOVER, mens depresjon er frustrasjon INNOVER?
Jeg kjenner kraftig meg på at det er det, og jeg er godt og blandet akkurat nå.

Jeg er så lei problemer nå, nye, gamle, lette, vanskelige, små, store, gigastore og ørbittesmå. Selvforskylte, uforskylte, andres problemer, som blir mine problemer... Problemer for noen folk ikke tenker, og problemer fordi folk prøver å tenke.
Enkelt og greit, alle problemer.

Jeg ønske bare å stå opp i morgen etter en god natts søvn, strekke meg og tenke "hey, for en strålende fin dag du har foran deg la meg sjekke problemkallenderen, åååå, heeeey *smile*her står det problemfri dag i dag, fantastisk, la meg begynne denne problemfriedagen med en god kopp kaffe, mens jeg tenker på helt andre ting enn problemer".
Det hadde vært herlig. Men dessverre rimelig realitetsfjernt.

Så i dag har jeg vært frustrert og sinna. Eller egentlig ikke så mye i dag som igår, men i dag og.
Det er vel den berømte dråpen som gjør det vil jeg anta.
For til vanlig er jeg langt ifra sint, men under nok press vil vel den snilleste og roligste av oss eksplodere.

Så nå legger jeg meg og håper kalenderen viser minimalt med problemer i morgen når jeg står opp.
Hvis ikke? Ja nei, da blir det vel bare en vanlig dag da :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.