tirsdag 31. mars 2015

Hjemmelaget tortilla, enklere enn du tror



Jeg har aldri laget tortilla før, har egentlig ikke kommet på det, helt til i dag.
Plutselig dukket trangen til å prøve å lage noe nytt opp, og da ble det dette.
Og jammen meg ble jeg overasket over hvor enkelt det var.

Oppskriften jeg kom over inneholdt 2 ts bakepulver, men jeg syntes de smakte litt bakepulver, noe jeg ikke syntes var helt nødvendig, så jeg har redusert det til 1ts i denne oppskriften.


Oppskriften er enkel, bland alt det våte og tørre sammen, jobb sammen den ultra enkle deigen og del den opp i 10-12 like store boller.
Kjevle disse til veldig tynne lefser (det går helt fint, jo tynnere jo bedre).
Stek en og en på middel varme i en helt tørr stekepanne, altså uten noe form for olje eller smør.
De stekes fort, 2-3 min på hver.

Smakte veldig godt med kremost og salat. har ikke prøvd det med noe annet, enda, men vær du sikker at det blir laget til tacoen neste gang!


  • 1⁄2 dl rapsolje 
  • 1 ts bakepulver 
  • 1⁄2 ts salt 
  • 150 g byggmel
  • 250 g  hvetemel 
  • 2 dl vann



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.