søndag 15. mars 2015

Hvordan det egentlig gikk med "slanke"prosjektet mitt


I august i fjor, begynte jeg på prosjektet BKHK (bli kvitt husmorkroppen).
Jeg la om kostholdet rett og slett.
5- 6 måltider til dagen, 3 hovedmåltider og resten små mellommåltider.
Målet var -17 kg innen desember 2014.

Oppdaterte om dette en gang så ble det stille.

Jeg har fått spørsmål om hvor mye jeg har tatt av og hvorfor jeg plutselig avsluttet prosjektet mitt.
Det er ikke likt meg å gi opp før jeg har kommet dit jeg vil, og det er godt mulig, stor sannsynlighet egentlig, at jeg ville nådd målet, hvis det ikke var for 2 viktige hendelser.

1- Jeg fikk et alvorlig, behandlingkrevende astmaanfall som vedvarte. Dette hendte i slutten av oktober.
Jeg var veldig dårlig, og det satt i en stund. Grunnen  til at kostholdet skled LITT ut, og da mener jeg bare litt også, var fordi jeg klarte ikke konsentrere meg like godt om det når jeg var såpass syk. Og på sykehus er ikke kostholdet direkte lagt opp til det prosjektet jeg drev med.
Men det som gjorde det vanskeligere, var at jeg startet med en kortisonkur, noe som gjør at jeg lettere legger på meg, og blir veeeldig sulten. Denne kuren gikk jeg på 1 mnds tid.

2- Jeg ble gravid. Og her er vi egentlig kommet til kjernen, for hadde det ikke vært for at jeg hadde blitt gravid, hadde jeg fortsatt prosjektet mitt, men sannsynligvis ikke nådd målet før i januar 2015.
Noe som var akseptabelt.
Men så ble jeg gravid da, noe jeg fant ut i november. OG selv om jeg prøvde å holde fast på mitt nye kosthold, gikk det mildt sagt rett i dass... Bokstavlig talt.
Jeg ble dårlig og begynte å kaste opp og klarte kun å spise det jeg hadde lyst på. Gjorde jeg ikke det så kastet jeg opp.
Så jeg måtte endre på kostholdet, og den største endringen var at jeg måtte spise meg mett, ikke bare litt mett, men mett, til hvert måltid.
Så da stoppet det naturlig opp.
Og dessuten så skal en ikke direkte slanke seg år en er gravid.

Til de som har spurt hvordan det har gått, og hvorfor jeg ikke fortsatte , så har jeg egentlig bare svart "alt til sin tid" og "når det passer bedre", og vært litt kryptisk med det. Men jeg har også svart at jeg faktisk ikke har vært god nok, helsemessig til å konsentrer meg om det.

Selv om jeg stoppet midtveis, så er jeg relativt fornøyd med resultatene, jeg tok av akkurat 10 kg.
Og det er 10 kg å gå på nå i svangerskapet.
Nå som jeg er halvveis har jeg lagt på meg 3 av disse kiloen, så har fortsatt 7kg  gå på.
Men, de kommer, så det er jammen meg ikke stort å tenke på.
Pluss noen kilo til.

Akkurat nå er jeg bare glad for at jeg tok av de kiloen før jeg ble gravid, for det kunne jo blitt timelig tungt hvis ikke.

Så, alt til sin tid, jeg starter igjen...Når det passer.

Oppdatering avsluttet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.