torsdag 21. november 2013

Første eksamen før jul


De neste dagene kommer jeg til å ha en enorm trang til å rydde og vaske i heimen,  jeg kommer til å ha lyst til å få lyst til å vanne plantene, og lage kaker, jeg kommer til å få lyst til å sortere i klesskapet og ommøblere, jeg kommer nok helt sikkert til å få lyst til å begynne med julebaksten og julehandelen....
Ja, vi snakker hjemmeeksamen, den første av tre eksamener før jul, to hjemmeeksamener, og en skoleeksamen.

Hjemmeeksamen gjør at alt annet trenger oppmerksomhet. Og det roper på oppmerksomhet så det ofte er vanskelig å konsentrere seg... Ihvertfall de første dagene.
Mot slutten overtar "kampen om å bli ferdig" delen av hjernen.
Og da er det bare bånn pinne.

Jeg har ikke mange dagene på meg, 4 hele dager.. Så lenge ingen blir syke og alt går etter planen (og det er ikke bare bare med en liten som nesten alltid er syk).
Men til nå ser det ut som om det er greit, og som det er nå så skal det nok holde akkurat, tror jeg.
Og ja, jeg har 3 nattevakter også iløpet av hjemmeeksamenstiden.
Derfor har jeg ikke så lang tid som jeg skulle ha hatt.
Men, som nevnt, planlegging, det holder gjerne akkurat.
..Om alt går etter planen.

Eksamenssoppgaven:
"    Diskuter påstanden: «Aldri har vi i Norge hatt bedre helse og samtidig følt oss så syke». "


Jada, det er en vid oppgave, med alle hjelpemidler tillatt og ingen begrensinger, så lenge vi følger de basice reglene.
Så her blir det tenking.

Og hva jeg styderer, for de som ikke vet det til nå, master i helsevitenskap, første semester.
Veldig spennende, høres gjerne veldig tørt ut, men jeg elsker filosofi, og bøker og oppgaver og skolestress.
Så for meg er det vinnvinn, både målet og tiden å nå det målet.

Men allikevell, jeg skal ikke skrøyde for mye her, selv om jeg liker et visst trøkk av stress, så blir jeg ganske crancky til tider under hjemmeeksamen.
Smaboeren min liker meg ikke.

Men nå, klar ferdig kjør.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.