fredag 30. august 2013

Lykke, lykkelig, å være lykkelig?


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen...
Åååå! Frustrasjonen!
Nei ikke det.
Noen ganger er det så utrolig frustrerende å rett og slett være meg.

Jeg har det flott og fint, og alt er vel...
Vell..
Men som jeg har sagt det før, det er de svingningene,det er min personlige berg-og-dalbane som noen ganger gjør livet virkelig surt og nesten litt vanskelig.

Igår hadde jeg en fantastisk dag, jeg kjente på noe jeg har kjent på veldig sjeldent.
Jeg kan telle det på en hånd tror jeg, og det kommer nok ikke av ytre ting og mennesker rundt, men mer det som er inni meg selv.
I går kjentes noe som opplevdes som totalt fravær av problemer, og de problemene som var,var så ubetydelige der og da, at jeg rett og slett følte meg lykkelig.

Lykke, for en følelse!
Jeg kan ofte si jeg er lykkelig, men jeg er det svært sjeldent, som nevnt, en hånd, og jeg kan fortelle om alle gangene.
Det betyr ikke at jeg ikke opplever lykke, men lykke i sin reneste form, er det stort sett fravær av.

Jeg følte meg lett som en fjær igår.
Plutselig var det meste positivt og fremtiden så veldig lys ut fra mitt ståsted i går.
Men dessverre så visste jeg at følelsen var kortvarig, rett og slett fordi jeg har for mye som må ordnes, floker, problemer, unødigheter.

Men det som gjorde meg lykkelig i går var en hel god rekke av fantastiske ting;
- Jeg har en jobb jeg trives i, og jobber for det meste verken mer eller mindre enn jeg ønsker.
- Jeg tjener nok til å kunne betale alle regninger pluss jeg har rom for store regninger også, hver mpned. Og for dere som har følgt bloggen vet gjerne dette, men for de som ikke har.. Økonimiske problemer, eller tanken på mulig økonomiske problemer, om så bare for en mnd, er noe av det som gjør meg mest deprimert... Det kommer fra mange år tilbake.
- Min minste gutt har begynt i barnehage og han trives helt fantastisk (noe som gjør at jeg kan jobbe natt OG få sove når jeg kommer hjem )
- Min mellomste har endelig byttet barnehage og går nå i samme barnehage som lillebror, han trives også godt.
- Min eldste gutt har begynt på videregående, og det virker som han trives, og det er lettere for meg om morgen, jeg slipper å kjøre ham på skolen, nå tar han buss.
- Jeg har begynt å studere, master. Noe jeg syns er veldig spennende.
. jeg føler en større frihet nå som minsten begynner å bli større.
- Vi reiser til Disneyland Paris om under 1 måned.


Det var mange kjekke ting, og alle samlet gjør meg veldig glad.
Så får heller nedturen og tårene komme siden.
Tenk å bare vært lykkelig :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.