fredag 30. mai 2014

Har visst hatt en bloggpause

Dette har egentlig vært en høyst ufrivillig bloggpause, men jeg har bare vært for sliten til å blogge. Jeg har rett og slett ikke hatt tid, og heller har jeg ikke kommet på noe å blogge om.
Det er ikke bare til å skrive for å skrive.
Men nå blir det nesten litt sånn uansett.

I det siste har det vært et salig puslespill med å få hverdagen til å gå opp.
Jobb og studier og unger har sin pris, da spesielt i eksamenstiden.
Det blir ikke bedre av at jeg er nødt til å ta ekstravakter for å få det økonomiske til å gå rundt.
Sist eksamensperiode, altså før jul, jobbet jeg veldig lite ekstra, og jeg slet med mastervardnedbetaling farm til nå nylig.
Det er gunstig å ha en 50% nattstilling, gunstig for studiene og ungene, men ikke gunstig for økonomien, så derfor må det bli ekstraarbeid. Det er ikke så mye som skal til, men noe må det være.
Av den grunn så skal jeg jobbe 100%natt i sommer før ferien setter inn, sånn at jeg kan få opparbeidet meg en buffer.
Nå er det ikke bare eksamensperioden som gjorde t det gikk helt på tverken, det var mangel på ledige ekstravakter, og de som var ledige kunne jeg ikke ta, eller jeg fikk ikke de jeg kunne ta.

Jaja, nok om det.
Det har blitt en del jobbing, og som nevnt tidligere har jeg hatt to hjemmeeksamener etter hverandre (de gikk veldig bra også), nå er det kun to ting som står for tur..
Prosjektskissen til masteroppgaven som skal være innlevert neste fredag (og selvfølgelig jobber jeg natt hele den uken..), så må jeg ta statistikkeksamen omigjen, det er nå på mandag.
Jeg regnte jo med jeg måtte det, så det var ingen overraskelse, men det er kjibt.
Kjibt for det krever myyye lesing, og jeg har ikke helt tiden til det.
Nå er siste helgen før eksamen, og jeg sitter her og føler jeg forstår mindre enn jeg burde, men så lenge jeg står på eksamen er jeg temmelig fornøyd med meg selv.
Dessverre, så vil jeg være strålende fornøyd om jeg står, og bare står også, noe jeg aldri har sagt om noen eksamen tidligere.
Men djisus, statistikk var litt for tidkrevende å sette seg skikkelig inni.

Så nå er mann og barn ute av huset for helgen og jeg skal lese, men inatt er det jobbing.
Men jeg har mistet totalt motivasjonen for noe lesing nå, så det går tregt.
Jeg forstår og husker mer denne gangen ihvertfall, så jeg krysser fingrene for at det går denne gangen.

JobbLene

Hodet var fult, så kom jeg til dette....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.