mandag 5. mai 2014

Bihulebetennesle og tannverk... Igjen

Da var det ny runde med bihulebetennelse og tannverk. Ja, begge deler samtidig.
Hvordan vet jeg at det ikke er en og samme ting? Siden tannverk og bihulebetennelse kan kjennes noenlunde likt ut?
Jeg har enormt tett nese og press og smerter i kinn/panneregionen, en dundrende hodeverk som er typisk når jeg har bihulebetennelse, pluss jeg har minst et kg snørr i bihulene.

Tannverken sitter i underkjeven, og er intens.
Tannverk i seg selv er noe dritt, men denne tannverken er spesielt dritt, da tannlegen ikke klarer å finne ut hvorfor jeg har den. Hun er rotfyllingsspesialist og klør seg i hodet.
Jeg har operert tanna i narkose to ganger. Siste gangen fjernet hun rotspissen og en haug med betennesle og jeg gikk på antibiotikakur i evig tid.
Røntgen viser ingen betennelse rundt eller under tannen.
Jeg er sikker på at jeg det har spredd seg til kjevevbeinet, det kjennes bare helt feil ut. Ikke som en vanlig tannverk.

Nei, jeg får vel bare ta kontakt med tannlegen igjen. Hun sa hun måtte skjære opp for å se hva det var hvis det fortsatte å gjøre vondt.
DET kjenner jeg at jeg overhodet langt ifra gleder meg til, siden bare det å få en klam av noen på den siden er smertefult. Tanen på å stikke en sprøyte der gjør jo at tårene popper fram.

Alt det en skal gjennom.

Ja, det var litt om det som skjer ihvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.