torsdag 24. oktober 2013

Om sykdom nok for et helt år, er det mulig.

De siste ukene har vært preget av sykdom og atter sykdom.
De siste seks ukene faktisk. Om ikke lenger.
I hovedsak har det gjeldt min minste på 16mndr og meg selv,
Det er grunnen til at det har blitt så lite oppdateringer her inne, og det er grunnen til at jeg enda ikke har skrevet om Disneylandturen vi har vært på, men det kommer snart.
Sykdom og en svært travel periode er årsaken.


Det startet for omlag 6 uker siden, da minsten fikk falsk krupp.
Det var rett til legevakten, og det ble flere hektiske dager hjemme.
Han var kraftig forskjlet, og gråt så å si i et.
Alt jeg ønsket var at han var frisk til vi skulle reise til Disneyland, han er av den ganske skrøpelige sorten som så å si er syk konstant.
Men heldigvis, var han frisk da vi reiste, fantastisk. For vi måtte planlegge hvordan vi skulle gjøre det om han var syk når avreise stod for døren.

Men han ble igjen syk siste dagen av turen, men det slo for fult ut dagen etter vi kom hjem.
Øyekatar, ab en stygg, fæl sort.
Det gøsjet hele tiden, og øynene var gjenklistret og umulige å få opp.
Så begynte han å kaste opp.
Jeg har aldri sett så mye oppkast før, oppkasten stod i veggen.
Og selvfølgelig sov han ikke, og grein i et.
Så bar turen til sykehus, i ambulanse, for gutten fikk utav det blå, et epileptisk anfall.
Som ingen kunne forklare grunnen for.
Så kom diareen, aldri har jeg sett så mye... ja.
Så det ble full isolering på sykehus.
Han var skikkelig dårlig.

Det var 3 uker med sykdom.
Så ble vi ugne alle sammen. Det var lite jobbing på oss de ukene...

Dagen etter han ble "frisk", pådro jeg meg en skikkelig ørebetennelse.
Det var så vondt at jeg hadde lyst til å grine.
Så jeg måtte begynne med en heftig og lang penicilinkur. Som jeg strax er ferdig med.
Men jeg hører overhode ikke noe på det øret, nå, to uker etter, alt jeg hører er susing.
Kanskje blir det bedre, har lest at det kan være en bieffekt.

Så fikk jeg bihulebetennesle, og øvreluftveisinfeksjon.
Og halsbetennelse.
Har aldri hatt så mye på samme tid før.

Igår var jeg hos tannlegen og ble lagt i narkose.
Jeg hadde pådratt meg en stor infeksjon i selve kjevebeinet, noe jeg har gått med i lang tid, men måtte vente til det var ledig "narkosedag".
Så jeg rallet bort rett etter nattevakt.
Rett fra nattevakt, kl 8 om morningen.

Jeg lå i narkose i halvannen time, de hadde beregnet 1 time.
De måtte kutte nederste del av noen røtter på tennene, samtidig skjære bort en del av kjevebeinet, og suge ut betennesle.
Men det var fortsatt så mye betennelsle igjen, at jeg må gå på enda en penicilinkur.

Etter narkosen trodde jeg at jeg var et kakestykke... Tydelig veldig morsomt for mamma det der, som var den som tok seg av meg den dagen.
Herlighet, hva skulle jeg gjort uten henne?

Dagen ble skikkelig ille, da jeg fikk en kraftig reaksjon på mye sterke smertestillende på tom mage.
Magekramper, med kaldsvette, oppkast at tabelettrester, blod og tårer, mens jeg rullet rundt på bade i intense smerter.
Mamma stakkars, ringte til tannlege, lege, legevakt og nesten sykebil...
Men det ble bedre etter en intens spy-økt, så jeg tuslet til sengs.
Jeg har sovet i 18timer.
Idag er jeg mye bedre.
Men ikke pokker om jeg tar noe smertestillende!

Det enste er at jeg ser ut som verdens salppeste hamster med en milion før oppsamlet i det enes kinnet.

Godt jeg ikke skal på jobb...

Og jo, glemte å nevne at jeg har hatt så problemer med foten i det siste at jeg har haltet avgårde disse tre nattevaktene jeg har hatt.
Det har vært så smertefullt, at legen på avdelingen sendte meg ned til røntgen midt på natten, med mistanke om brudd.
Men det var ikke det, bare veldig, veldig vondt.

Nok nå.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.