fredag 25. oktober 2013

Kjenner meg IGJEN bekymret for min lillesøster

Som mange vet, og noen ikke..Så har søsteren min klart å havne i all mulige slags problemer.
En floke, et sammensurium til å bli mer enn matt av.
Noen selvforskyldte, og noen uforskyldte.. De selvforskyldte vil hun nok påstå ikke er hennes feil.
Men øyet som ser, og alt det der...

For å ta det i korte trekk (selv om noe av det er skrevet om her tidligere.
Hun flyttet til Thailand, med sin familie på 5.
Ektemann, og 3 barn.
De er alle norske.
Så dør ektemannen.
Og etter en intens periode, mister hun omsorgen for sine 3 barn.
(husk at dette er kort og forenklet!)
Hun taper anken for 3dje gang om omsorgen for barna., 
så nå må det gå et år før hun kan anke igjen.
Hun har gjeld i Norge, mye gjeld.
Hun har gjeld i Thailand, hvor mye, vet jeg ikke, da jeg ikke innvolverer meg i Thailandtullet.
Hvorfor? jeg er drittlei.
Kall meg kynisk og jeg vil si at dere ikke kjenner historien. Jeg elsker min søster, men det er ikke valg jeg kan, eller vil støtte.
Jeg er lei.
Jeg er så møkka lei.

Nå er hun i Thailand for å prøve å ordne opp i problemer, det er problemer hvor hun enn snur og vender seg, og unødig å si at hun drar alle rundt seg inn i en verden av kaos.

Hun kommer seg ikke hjem fra Thailand, før sakene hun har mot seg har fått en oppklaring.
Ja, for hun er i rettsaker, hvor mange har jeg ingen ide om.
Jeg er så lei og overveldet og matt og jeg føler meg kneblet  og maktetsløs.
Det er overhode ingenting vi kan gjøre annet enn å prøve å snakke med henne.

Det siste nå er at hun er innlagt på sykhus i Thailand.
Ok vil dere tenke, det gå jo bra.
Men hvis jeg sier at hun ikke har reiseforsikring?
Hun er innlagt med nekrotiserende tynntarm.
Altså død tynntarm.
Og spørsmålet er hvor mye tynntarm jenta har igjen etter at hun foretok en slankeoperasjon for noen år tilbake.
 Under kan dere se hvordan tynntarmen hennes er ut.



Vi er rimelig bekymret, vi vet ikke hva som skal skje, annet enn at hun må opereres og at dette selvfølgelig koster en for og en arm av penger hun overhode sikkert aldri kan oppdrive.
Skal hun hjem så må det være med privatfly.
Moralen, aldri reis til utlandet uten reiseforsikring, det må være den ene moralen i dette, jeg kan komme på flere, men jeg skal ikke nevne dem her.
Så nå får vi bare se om hun kommer seg hjem, og i hvilken forfatning det blir i.

Det får seriøst være grenser for hvor mye problemer en person kan havne oppi.
Nå er det nok.

Jeg kommer aldri til å reise til Thailand...Ever.
Magen vrenger seg seg bare noen snakker om Thailand.
Ikke for landets egen del,
men for alle tanker og følelser som veller opp når jeg tenker på det.

Det er så forbasket enkelt å være etterpåklok, men hadde hun visst...

2 kommentarer:

  1. hvorfor i alle dager føler du det er nødvendig og legge ut bilde av tynntarmen til søsteren din???!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er et greit spørsmål, og det er flere svar på det.
      For det første, vet du egentlig at det er hennes tarm?
      Tenk om det er en tilstand jeg har søkt opp?
      Men vet du at det er hennes tarm, så er det nok fordi du vet at hun har lagt ut bilde av dette selv kanskje..
      For det har hun. Jeg hadde aldri lagt ut bildet hadde det ikke vært fordi hun har lagt det ut selv.
      Blir du støt av bildet?
      Jeg ville heller trodd at folk ville bli støt av selve innlegget, og det er ok.
      Jeg vet selv at hun vil at folk skal vite, om hennes situasjon.
      Eneste er at vi ikke er helt enige i situasjonen.
      Jeg er også¨så himla lei av spørsmål om folk som ikke vet, og nå kan folk vite litt mer.
      Men jeg kan aldri, aldri fortelle denne historien uten at noe av mine tanker skinner gjennom, fordi det er for mye meninger og tanker.

      Hvis hun vil at jeg skal fjerne det, så gjør jeg det. Hvis hun vil jeg skal fjerne noe som helst, så gjør jeg det.
      Men du trenger ikke bli støt av bilde, bli heler støtt av innlegget.

      Slett

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.