lørdag 21. september 2013

Prøver desperat å spare litt penger til Disneylandturen

 5 dager til vi reiser til Disneyland Paris nå, ungene gleder seg selvfølgelig noe aldeles vilt, og det gjør jo vi også.
Jeg prøver desperat å samle litt penger til turen, vi har så vi klarer oss, egentlig, men skulle gjerne hatt litt mer.
Planen var å sette av litt hver måned, men det har ikke blitt så mye jeg har ønsket.
Skulle trodd det var en unoversell lov, at når du sparer, så duker alle mulige uventede regninger opp, eller du må plutselig ha nytt alt mulig, for det går i stykker.
Slik har det vært her nå, vær sikker.
Og det til de grader.
Men det som er positivt, det er at som regel har det gått an å betale det på en lønning, men det blir jo ikke mye til over til turen.
Selvfølig sluttet vaskemaskinen å virke, men heldigvis så slapp vi den utgiften da pappa bestemte seg for å kjøpe ny til oss, men jeg svettet en stund der.
Men det stopper ikke der.
Sønnen min sin latop trengte plutselig å fikses, så måtte han også ha ny skolelaptopp, det er veldig nødvendig at han har privat og skolelaptopp, for han er en mester til å glemme, og ødelegge saker og ting.
Så hvis den ene ryker, så har han en en han kan bruke i mellomtiden.
Sååå kortslutter min laptopp, som ikke er gammel i det heletatt, men som er utenfor garantiperioden.
Blæh..
Så ryker objektive/linsen på speilreflekskamera, istedet for å kjøpe nytt kamera, kjøper jeg et fantastisk objektiv jeg har ønsket meg lenge,meeen uflak over all uflaks, minste sønnen får tak i det og river kamera rett i gulvet.
Yes, kamerat må byttes likevel.
Så kommer bomregningen, som jeg trodde skulle vare lenger, men jeg hadde jo ikke fått med meg at bommpaseringen har steget i pris.
Og av alle ting så klarer både jeg OG samboer å betale denne regningen, så det ble dobbelt opp.
Og skrekk og gru, jeg m¨til tannlegen og det kostet flesk kan du si.

Joda, det koster å være kar sier et ordtak, men jammen meg koster det å å være kvinne også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.