onsdag 18. september 2013

Alt som skal gjøres og litt om hvordan det er nå


Jeg tror jeg har funnet ut hvorfor noen drikker så mye kaffe.
Ihvertfall er det det slik for meg.
Det er en unnskyldning til å ta en pause i hverdagen, en liten pause gjør godt, om den er aldri så liten.
Det må være det, som er grunnen altså, at folk drikker så mye kaffe.
For det er jammen ingen god hjelp for å holde seg våken, eller å våkne for den saks skyld heller.
For meg er det ihvertfall slik..
Travel? Pff, kast hit en kaffiskvett så roer vi nerven litt.

Travel.
Jo, jeg får vel si at hverdagen er travel.
For å si som Andreas har sagt til meg, ikke bare en gang, er det ikke noe som skjer i livet mitt, så får jeg det til å skje. Og det er aldri kjedelig rundt meg.
For det har jeg ikke tid til.
Så mye skal gjøres, så liten tid.
Så få timer, så altfor kort liv,
for alt som skal gjøres, vel og merke.

Om dagen har jeg jobb, jeg masterutdannelsen, jeg forbereder meg til julemesse så jeg maler bilder og lager nøkkelringer til det, jeg begynner nå i jobb nr2 om et par uker, og jeg har jo unger, hus og venner også.

Ja jeg vet det er travelt, men alt går, har du bare en skvett kaffe.

Jeg får også veldig god oppfølging av psykiater også, 1 gang i måneden.
Jeg mistenker hun bare vil regulere medisinene mine, for hun er ikke veldig interessert i å høre på alt våset mitt, men jeg deler for det.
En historie er bedre når du deler den.

Nå har dama jammen klart å dette meg på 3 medisiner.
Det er ikke alt en kaffeskvett kurerer med andre ord.
Men det går greit, jeg gikk jo til henne fordi jeg kjente jeg ikke helt hadde kontroll en periode.
Det går forsåvidt greit nå.
Det enste jeg sliter med nå (bortsett fra litt svingninger, som er minimale ifh til hva de har vært) er nattskrekken min.
Ikke for å utdype noe som helst her, men psykiateren min har satt meg på medisin mot psykose, som jeg må ta på kvelden.
Jeg tror hun nevnte noe om psykose og grenseland, det var ihvertfall det jeg forstod.
Jeg bare nikket og smilte.
Sikkert sant tenkte jeg.
 Det er hun som har utdannelsen til å kartlegge sånne som meg.

Men nå tror sikkert dere jeg er helt på bærtur, det er jeg ikke altså, det er bare slik det alltid er.
Noen ganger bedre, andre ganger verre, andre ganger virkelig ille.

Akkurat nå er det greit, nå skal jeg ta meg en kaffiskvett, før jeg begynner å lese på helserett.
Og ja, det er tørt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.