fredag 12. juni 2015

Endelig får vi gang på badet

Det har vært så mye å ordne i det siste at jeg rett og slett ikke har fått kommet i gang med planleggningen av badet.
Når jeg skal igang med å se på fliser, se på badekar, tenke ut hvor mye ting skal koste osv..Så er jeg så sliten at jeg ikke klarer å fokusere helhjertet på det.
Og det plager meg, for strengt tatt hadde jeg ikke trengt alle disse ekstra problemene.

Jeg håpet jo at vi skulle kunne bli ferdig med både bad og kjøkken før baby kommer, men tiden går, og ting tar tid, det er ikke bar å beste seg for at nå skal badet fikses, så blir det gjort over natten.

Men iløpet av denne uken har jeg bestemt det som skal vær på badet, nå er det det bare detaljer igjen, så nå venter jeg baderomsmannen  hit hvert øyeblikk for å gå over detaljene.
Jeg ser jo at vi tydeligvis skulle hatt mye mer penger, eller ikke så veldig mye mer penger i grunn, bare litt, for å få det som vi vil (jeg vil), men nå strekker vi oss  så langt vi kan.
Jeg satt et tak på 200.000,- inkl alt, men det blir nok nærmere 220.00,-, om ikke mer.
Skremmende.

Det plager meg også at jeg ikke kan få det akkurat som jeg vil, 200.000,- er tross alt mye penger, og det jeg vil ha er langt ifra det dyreste, men allerede nå har jeg måtte kutte ned på det jeg har lyst på å  velge billigere varianter. Men noen ting blir litt dyrere.

Jeg gikk til slutt for et pristilbud på 202.000,-.
Men da var jeg ikke enig i badekar og ikke i badromsmøblene, for det var virkelig ikke det jeg hadde sett for meg. Badekaret de valgte er det under.
Dette badekaret var med i pristilbudet

Dette badekaret har jeg valgt.

Men det ble helt feil.
Så jeg valgte det badekaret over, som heller ikke var det jeg ville ha, men det hadde litt med leverandørene til baderomsselskapet jeg benytter å gjøre, de hadde ikke så stort utvalg.

Baderomsmøblene ble som de valgte, det ble rett og slett for mye for min overarbeidede hjerne med alle de valgene.

Fliser var jeg å valgte for noen dager siden og ble helt slått pusten utav, nå må jeg innrømme at jeg ikke er bevandret i fliseverden, og der har vi vel egentlig problemet.
Men alle de diverse tilbudene jeg fikk på badet, gikk de alle ut fra to flispriser, 150kr eller 300kr kvm.
Jeg trodde jo selv jeg slo på stortromma når jeg valgt til 300kr.
Men dette viste seg å vøre helt feil, for det første var det ingen som hadde fliser til 150kr, for det andre følte je meg megakjip der jeg sto hs fliseleverandøren og sa jeg skulle ha fliser til 300kr kvadratmeteren, mannen blunket et par ganger og sa han sulle se hva han kunne finne.
Jeg kikket rundt meg og regnet et grovt gjennomsnitt i hodet på at fliseprisen lå på 800-900kr kvadratmeteren.

Såååååee ja, hm.
Jeg skulle ha to flisetyper (utennom glassfliser i dusjen)
Den ene typen fant jeg et tilbud på til 150kr, osm varer ut måneden.
De andre flisene kostet 400kr.
Men igjen, det var ikke helt det jeg ville ha, og igjen ble jeg slått over hvor vannvittig dyrt det er å pusse opp et bad.
Noe jeg vet fra før, undersøkte jo priser godt på forhånd og har jo sett at folk har fått finere og større bad enn oss for 200.000,- så jeg tenkte det var rimelig.
Så nå får vi bare se hva sluttprisen bli på, skumle  greier når vi vet at budsjettet er rimelig stramt for vi skal ha kjøkken, stuegulv og bil i tillegg for en umulig sum i utgangspunktet.
Men nå  begynner vi med bad.

Badet blir påbegynt neste uke og jeg er blitt lovet at det skal stå ferdig før termin som er 1 august.
Så jeg krysser fingrene for det :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.