mandag 21. april 2014

Om sol og pollen, og om idioti

Idag var det jammen meg litt sommer ute.
Jeg stod opp i 3-tiden til nesten full sommer.
Selvfølgelig stod jeg opp kl 3 fordi jeg hadde vært på nattevakt, den fjerde og siste for denne gang.
Men ikke så lenge til neste gang jeg skal på natt.
Anyway, sol.
Jeg våknet til en underlig varme i rommet, det var full sol, og jeg følte meg plutselig underernært på solskinn.
Så jeg tok ungene med meg og lusket opp på terrassen.

Sola er enda lav, ift til den er på sommeren, så den gikk akkurat i kanten på tretoppene, den følger tretoppkanten heleveien, fra den står opp til den går ned.
Men det var sol på halve terrassen og 20 varmegrader.
Ganske herlig.

Etter noen timer fikk jeg oppleve en av gledene med sommer og sol (ironisk), pollen.
Og som vanlig var det jo min helt egen feil.
Jeg fant ut at jeg skulle rydde opp litt i busker og trær på lekeplassen som ligger rett utfor ytterdøren vår, siden det er vår jobb, og siden vi oppholder oss der en hel god del for tiden.

Vel, jeg fant pollen.
Hadde jeg vært lur, noe jeg tydeligvis ikke er, så hadde jeg nå ventet til ETTER pollen KLUMPENE hadde forlatt trærne, men siden jeg ikke er så smart, så ventet jeg ikke...
Og der danset jeg i en stor sky av pollen.
Jeg tygget faktisk pollen, noe jeg ikke syns var veldig spennende.

Så ja, jeg ble jo dårlig, så nå sitter jeg her allergisk og småtett i lungene...Igjen.
Og det er ikke først gang, jeg gjorde jo et lignende stunt en tid tilbake, men det gikk mye verre, det endte hos legevakten (idiotien kan leses HER).

Heldigvis gikk det ikke så gale denne gang, men hallo, det er lov å bruke hodet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.