lørdag 17. desember 2011

Julestress, eller enkelt og greit stress?

Jeg ser at mennesker rundt meg er i julestress, jeg er bare i vanlig stress.
Julestress, har ikke tid til det, det har blitt en pakke her og der, og jammen blir jeg ferdig jeg også.
MEn jeg svaner å lage julekaker, ha julekos, ha gløggkvelder, pynte til jul og alt "julestress" som følger med når det er juletider.

Men alt det betyr så lite akkurat nå, julekvelden blir nok fantastisk selv om julekort ikke er blitt laget og julenksten kommer fra nærmeste konditor. Julepakkene havner under treet, der vi skal feire jul, hos svigermor, og gløggen kan nytes julekvelden.
JEg har ingen som helst bekymringer for at julen ikke skal bli fin, julen blir fin uansett, såpass har jeg lært, for det avhenger ikke hvor mye du forbereder til jul, det avhenger av menneskene rundt deg og det gode humøret de tar med seg til julefeiringen, det handler om giverglede, og fantastisk god mat, det handler om julesanger til ørene blir numne av den juletrall, det handler om nærhet til de du er glad i, og det handler om glede.
Ihvertfall gjør min jul det.

SÅ, om julestemningen ikke akkurat er på topp for meg 1 uke før jul, så er jeg bekymringsfri, ihvertfall til den biten.
Julegleden kommer på juledagen når alle glade julefjes blander seg til juletrall og nydelige juledufter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.