tirsdag 6. desember 2011

Glatt føre..Front mot front.

Ja, så var det den tiden, snøen kom, det var mandag morgen, morgenrushet var et faktum og alle biler (sjåfører) prøvde så godt de kunne å kjøre sakte og forsiktig.

Jeg var på vei til jobb, kjørte 40 i 50 sone, for jeg syns det var himla glatt, selv om jeg hadde gode vinterdekk på. Plutselig ser jeg en bil i motsatt felt som ser ut som han har tenkt å kjøre forbi bilen foran ham. Nei nei tenker jeg, klart han ikke kan gjøre det, det er jo masse trafikk i motgående felt og jeg var altfor nær til at det var lurt.
Jeg skjønte fort at han hadde mistet kontrollen på bilen og skjeinet rett mot meg.
Jeg bremset, men det var ikke sjans, det eneste jeg kunne gjøre var å sette meg godt til rette i sete og tenke hvordan det var best å møte denne bilen.
Av erfaring vet jeg at det ikke er lurt å svinge, mest sannsynlig ville jeg selv rent rett over i møtende trafikk etter sammenstøtet, så front mot front ble det, eller han traff med høyre hjørne, jeg med front. Det gikk veldig godt med oss, ikke en liten skade i lillefingen en gang. Kontrolert ukontrolert.
Det var ikke mye skade på hans bil, men min var ikke kjørbar.
Falcken kom og hjelp meg til verkstedet som var 300 meter lengre ned i gaten og jeg fikk en snerten liten leiebil.
Takk store alpakka for god bilforsikring som gjør at jeg har leiebil i 31 dager.

Det viste seg at vi var de første til å krasje på glatten den mandags morgenen, og jeg var først i køen.
Flaks i uflaks... Eller noe sånt.
Bilen ble ikke kondemnert, som verkstedsmannen først antok, men skadene på bilen kom på rundt 100000,--

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.